Two employees working together in an office.

Customer Experience Operator (고객경험 매니저)

Customer Success Team

Seoul, South Korea

Position Description:
Our Customer Experience Operators maintain seamless interactions between customers, restaurants, and delivery partners. They assist customers from order placement to delivery completion, coordinating with restaurant partners for accurate and timely orders and with delivery partners to ensure prompt service. Customer Experience Operators are proactive, problem-solving, and ensure excellence across all touchpoints.

Qualifications:
1. Proficient in reading, writing, speaking, and understanding English to handle customer inquiries and comprehend company internal documents and instructions.
2. Available to work from 14:00 to 23:00, five days a week, including weekends, with a flexible schedule that changes monthly.
3. Able to handle time-sensitive tasks efficiently.
4. Basic computer literacy.
5. Team player and works well with others. 
6. Must be a Korean citizen or F2 visa holder. 

Compensation:
The base salary is ₩2,500,000 per month, following a 3-month probation, operators are eligible to earn order incentives ( avg ₩600,000 + per month). Full employment transition after 2 years.

직무 설명:
고객경험 매니저는 고객, 파트너 매장, 배달 파트너 간의 원활한 소통을 유지하고, 주문부터 배달 완료까지 모든 과정을 지원하는 역할을 담당합니다. 고객의 주문 처리 및 문제 해결을 돕고, 파트너 매장과 협력하여 정확하고 신속한 주문을 지원하며, 배달 파트너와 협력하여 원활한 배달 서비스를 제공합니다. 문제 해결 능력이 뛰어나고, 고객과의 모든 접점에서 우수한 고객 경험을 제공할 수 있는 분을 찾고 있습니다.

자격 요건:
1. 고객 문의와 업무 매뉴얼을 이해하고 처리할 수 있는 영어 읽기, 쓰기, 말하기 능력 필수유동적인 스케줄 근무 가능자 (주 5일 근무, 14:00~23:00, 주말/공휴일 포함, 2. 공휴일 근무 시 휴일근무 수당 지급)
3. 신속하고 효율적인 업무 처리 능력
4. 기본적인 컴퓨터 사용 능력
5. 팀워크를 중시하며 협력할 수 있는 분
6. 대한민국 국적자 또는 F2 비자 소지자

급여:
채용 후 1년간 기본 월급은 세전 250만원이며, 3개월 수습 기간 이후 인센티브를 통해 개인역량에 따라 매월 평균 60만 원 이상의 추가 수입을 기대할 수 있습니다. 2년 이상 근무 시 정규직 전환 기회가 주어집니다. 

Shuttle과 함께 성장할 열정적인 분들의 많은 지원 바랍니다.

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About Shuttle

Shuttle is Korea’s premier food delivery platform catering to international residents and travelers. We’re passionate about connecting people to the food they love, offering diverse global cuisines and seamless service entirely in English. With a commitment to innovation, customer satisfaction, and a culture that values collaboration and growth, Shuttle is more than just a delivery service—it’s a community.

As a team, we embrace diversity and creativity, empowering every member to make a meaningful impact. Whether it’s providing exceptional service or building new solutions, we’re driven by a shared goal: to make life more convenient and enjoyable for our customers.

Join us at Shuttle and be part of an exciting journey as we continue to grow and redefine food delivery in Korea!